Na een paar weken voorbereiding, was het eindelijk zover, 8 biljarters van onze club waren present en dat het een verhitte strijd zou worden stond al bij voorbaat vast. Buiten dik 30 graden en in de biljartzaal ver boven de 35 graden.
Thijs was zo slim om eerder aanwezig te zijn en de ramen open te zetten en her en der ventilatoren te “lenen“.

Na een inleidend praatje gingen we tussen kwart over 11 en half twaalf aan de wedstrijden beginnen. We moesten 7 wedstrijden spelen, telkens met een andere medespeler en tegen wisselende tegenstanders, je kwam elke tegenstander 2 keer tegen met ook weer een andere speler. Per wedstrijd dus 2 tegen 2 en per team kreeg ieder dezelfde gewonnen punten toegediend. Na 3 partijen was het even tijd om te lunchen, en na een kwartiertje ofzo werden de wedstrijden hervat.
De spelers Ron Buijs, Jacques de beurs, Adrie Ardon, Margreet Plomp, Gerrit van Oostrum, Wim van Lonkhuijsen, en zonder wie het toernooi niet kon doorgaan, Paul van den Hoven en Thijs Manten, die invielen door afzeggingen van Ruud van Dijken en Rudy Soukotta. Jacques de Beurs moest 3 banden spelen want die is als ie ook libre speelt veel te goed voor ons.
Jacques liet echt prachtige patronen zien, oplossingen waar ik niet aan gedacht had omdat ik dat inzicht niet heb, Jacques maakte ook nog een prachtige serie van 8 caramboles, verder mooie serie van 11 van Adrie en Rob had ook een mooie serie gemaakt met de ballen in de hoek, waar hij zelf aankondigde “ dedans of entree, asjevalt “ maar de mooiste serie vond ik eigenlijk die van Margreet, ze had nog 8 caramboles nodig en had er 7 gemaakt, en miste helaas de 8ste om de partij uit te spelen. Om een uur of half vier waren we klaar en konden er punten opgeteld worden om te kijken wie de winnaar
van het eerste toernooi geworden was. We mogen Gerrit feliciteren met zijn overwinning. Na nog even napraten en de zaal weer in oude staat terugbrengen konden we naar huis. In het najaar gaan we ons 2e toernooi houden, als het vriest !

Ik heb erg genoten van een dagje biljarten met veel onderling plezier en geen strijd om te moeten winnen

Met vriendelijke groet
Wim van Lonkhuijsen